dinsdag 26 maart 2024

Het is Holi-Phagwa, dus Shubh Holi!!!

Maandag was Holi-Phagwa, feest waar de Hindoestanen vieren dat de lente begint en het goede het kwade overwint. Dat gaat gepaard met de wens “shub holi” en veel kleurpoeder, heel veel kleurpoeder en nog meer Kleurpoeder. 

Nadat ik de arbeid had verricht en de badkamer zodanig had geruimd en schoongemaakt dat ik er morgen kan beginnen met installeren, ben ik naar Paramaribo gereden voor een grootse phagwa viering op het onafhankelijkheidsplein: en wát een podium had men daar gebouwd!!!

Hier was ik nog helemaal schoon

Het feestje was niet alleen op het plein, maar ook op “waka pasi “ en de palmentuin. Daar begon het iig en de avond was dan op het plein. 🌴 

Krooi Uma cocktail

De eerst poederworsteling gehad

Feestje is - in de middag- in de Palmentuin

Ik vierde dus eigenlijk de dag in de Palmentuin, lekker dansen, soms een 'poederworsteling' . Op een gegeven moment hadden een paar kleintjes bedacht dat ik een mooi canvas was... dus ik kreeg om de haverklap allerlei kindjes langs die 'subh holi' riepen en dan poeder gooiden. Ik danste (saka, saka, saka) tot mijn billen bijna de grond raakten... (lenig wordt je hier wel !!!)

Ik heb alleen één vraag: kan iemand die man die de poeders bedacht heeft en maakt, vertellen dat er ook wat minder kleurstof in kan… ik weet echt. Iet hoe ik mijn huidige uiterlijk moet verklaren en dat is al na het Douchen… 🧼 

Mijn hemel; een bottlebar en het gáát ook echt per fles.. en 5000 SRD is gewoon EUR 131,50!!



Poederworsteling completed!

En ik denk dat ik volgende week nog steeds Een regenboog snuit 🌈
Het podium (megalomaan!!) op het onafhankelijkheidsplein

avondmaaltijd...

Jaja, ik heb de autostoelen voorzien van vuilniszakken... want ik zit echt VOL met poeder

Na het douchen: ik heb nog steeds kleur... blijkbaar blijft het wel tot 3 dagen 'hangen' 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten