donderdag 14 maart 2024

Keuken, badkamer, bloed en regen

 Ik zie dat ik al weer enkele dagen niet hier heb gepost. Dus daarom alle postjes vanaf FB nu maar in één grote blogpost, dan zijn we weer compleet. 

Maandag 11e

Vandaag is niks van mijn voorgenomen plan om een kast uit te zoeken gekomen… en een wc en een plaat hout…

Ten eerste duurde mijn werk langer dan gepland en daarna een hoop gezeur over waterrekeningen, energierekeningen en geen internetverbinding .. mbt dat laatste blijft men maar de denken en handelen alsof ik een klacht heb… maar ik wil gewoon een nieuwe internetaansluiting… zo allej***s vermoeiend dat men niet of maar eens in de zoveel dagen antwoord  .. ik zie de mail binnen komen, ik stuur direct terug …maar nee hoor… pas twee a drie dagen later mag je je gelukkig prijzen als je een antwoord hebt…

Ha fijn… dan maar een ander klusje (was toch een flinke klus achteraf) dat op de lijst stond; de planken van de keukenkastjes..
Die zijn iig nu van de kleine kastjes klaar! Blij mee!


Dinsdag 12e

Waar denk je aan? Vraagt facebook dan… nou… vooral JeUK!
De muggen en muskieten 🦟 hebben mij echt wel gevonden vandaag en tot overmaat van ramp (nou ja) sneed ik mezelf in mij vinger bij het zetten van het glas in het keukendeurtje… Floridawater is nu een SM oefening waar je u tegen zegt…


Maar goed .. keukendeurtje is gedaan.
 

Dus…En bloeden 🩸 doe je hier vanwege de temperatuur dus overmatig :
Een klein wondje levert een spectaculair stukje b-horror film op…


Nog een primeur: een grote plank halen bij de bouwmarkt …

Samen met Paatje togen we naar de “bouwmarkt “ kochten een 9mm multiplex plaat legde m op het dak en reden vervolgens - met slakkengang weliswaar- 🐌 naar huis toe. Ik heb nu armspieren waar je U (ja U!!) tegen zegt 💪🏼 waarom? Zou die plaat leg je gewoon op je dak en houdt je “gewoon” vast… en omdat er ook nog wat wind stond was dat best een uitdaging…. Maar … morgen kunnen we weer verder met de klus. Want na het zetten van de laatste plank met het dikke “mdf” was ik door mijn Materiaal heen

Het lijkt verders of ik niet veel gedaan heb, maar Eerder op de dag bezocht ik talloze winkels voor kasten, bedden en wc’s . Het bed heb ik gevonden bij Snofla Furniture evenals eetkamerset (wát een mooie spullen van echt Surinaams hout!!!) … wc haal ik morgen bij Kuldipsingh en een kast… tja

Ik had een mooie gezien, maar die kon pas half april geleverd worden, dus die optie valt af en we zoeken nog even verder. 🚪

Enne ik wist ook nog een (lekkere!) aardappelsalade te maken (met yoghurt notabene ipv crème fraiche) … die bbq moet morgen echt wel aan! 🍗 🔥
Woensdag 13e

Vanmorgen begon met regen en ook vanmiddag regende het nog wat… dat levert staalblauwe luchten op ens dat kan ook best mooi zijn. 🌧️





Jammer genoeg ook alle emmertjes weer moet neerzetten … gelukkig kwam de “dakman” vandaag en die heeft het lek kunnen vinden, voor de reparatie heb ik vanmiddag de spullen gehaald

Een kast heb ik nog niet gevonden, dus morgen maar de stad in, dan wil ik bij Randoe een kijkje nemen.

Verder vandaag toch weer wat zaag- en boorwerk gedaan. 🧰 ⚒️

Een plank in de grote keukenkast, een plank in de badkamer en de “afdekplaat” voor Bromki, die daarmee af is. Overigens is in Suriname moeilijk aan behanglijm te komen (voor de panelen in de gang) …




Met een tubetje alleslijm (eerst kwam mijnheer Chinees met een minitube secondenlijm aan 😂😂) ga ik geen twee grote panelen lijmen dus maar een grote fles houtlijm meegenomen die ik dan wat ga verdunnen.

Tussen de middag kreeg ik van buurvrouw Tewari (van de winkel (en studio verhuur 😉)) een roti mee.



Nu ís echte hindoestaanse roti best pittig kan ik vertellen. 🌶️🌶️🌶️ en deze was ook anders dan de bekende met kerrie-aardappels, kousenband en ei. Iets met knapperig eend|kip en iets van garnalen of tri. 🦆🐓🦐 🔥 🌋

Bromki

Geen opmerkingen:

Een reactie posten