vrijdag 5 april 2024

Tigri is klaar, wederzien, badkamer 2, faya en fesa

En dan is het bijna al weer twee weken later.. dat ik nu echt vakantie heb en dus niet dagelijks achter mijn laptop kruip, heeft ook impact op de mate van bloggen ...

Toch is er best wat gebeurd sinds Paghwa!  

Dinsdag na Paghwa was de doos er en kwam Paatje die langsbrengen evenals een digitale box zodat ik nu Surinaamse televisie heb. 

Voor Bromki had ik nog een bedloper en in de doos zaten (o.a.) de klamboe, tapijt en gordijnen van Tigri dus die is af.


 
Woensdag weinig kunnen doen want een volle Werkdag. 

‘s Middags wel de plafond ventilatoren gehaald bij Kirplani: waarschijnlijk de enige Webwinkel met ophalen die qua het verkrijgen van je spullen trager is dan in de winkel Zelf shoppen.  Ik had online dus wat besteld, maar had ook nog wat dingen uit de winkel nodig. Dus ik kom bij de kassa's met mandje en dus de melding dat ik internet aankopen heb gedaan. Voor internet kon ik bij kasse 7,8 of 9 terecht ("express kassa's). Alle drie waren open. Maar bij ÊÊn kassa (😎 was de dame aan het helpen bij 7, want dat was blijkbaar een 'speciaaltje'. Dame bij 9 was bezig met gele bonnen. Ze zegt 'een momentje hoor'... ik zeg ok, ik heb wel een momentje. Is ze klaar met die bonnen zegt ze "ik ga sluiten . Echt?? serieus... en dat had je niet kunnen zeggen voordat je verder ging met die bonnen??!!??
Dus ik naar 8. Zegt die vrouw. U moet bij kassa 4 zijn omdat ik geen winkelaankopen doe. Ik zeg "ik heb ook een internetbestelling". Ik laat de papier zien en mijn paspoort. Rent ze er ineens vandoor met mijn paspoort!! đŸ˜ŗ Blijkbaar om te zien waar die bestelling is, maar toch; je loopt niet zomaar met iemands identiteitsbewijs weg toch?
Ha fijn. Komt ze terug met zo'n rijdend mandje. Ik zeg; ik heb twee ventilatoren besteld. Dus zij weer terug. Komt ze met zo'n tweede rijdend mandje. Dus ik zeg "ik pak wel even een karretje"... dat was even moeilijk, maar dat kon dan uiteindelijk wel, maar er moest wel een kaartje '2 stuks' op geplakt.
Ik vervolgens naar kassa 4. Waar ik nog niet goed en wel sta en krijg te horen dat ze gaat sluiten, dus ik naar kassa 2 moet. Ik naar kassa 2. (Inmiddels zijn we dus ruim 30 minuten verder!)
Kassa 2 gaat gelukkig vlot.
Dan mijn spullen weer halen bij kassa 8. Want daar staat mijn kar met twee ventilatoren en dus bonnetjes '2 stuks'... Kom je bij de uitgang staat daar een bewaker die om de kassabon vraagt. Dus die geef ik. 2 dozen dus... kost ruim 5 minuten om dat te controleren. Ik val van mijn stoel...
Gaat ie het bonnetje tekenen en moet ik wachten op iemand die me gaat helpen. 'Met spoed' zogezegd. Nou nee hoor. Ik zeg "ik kan het ook best zelf in de auto zetten hoor". Maar die bewaker wilde van geen wijken weten: want er moest iemand mee die dan het karretje terug zou nemen.
Na ruim 50 minuten kon ik het kassa-verhaal achter me laten en naar de auto.... wat nou "kirpilani express'???

Na het bezoek aan Kirpilani's ook de tweede badkamer helemaal schoon gemaakt zodat ik gelijk aan de klus kon

Donderdag was nog te vroeg om te Boren, dus de keuken eerst maar geschilderd en toen aan de badkamer begonnen…


Het was echt een “het zit allemaal niet mee dag”.. schroeven die dol draaien, een boor die niet makkelijk door de tegels heen gaat, een wasbak die beschadigd is tijdens transport, de schroeftol uiteraard leeg, kraantjes die ik niet helemaal nog leakproof heb als ik de kraan aansluit van de wasbak…2,5 uur file om uit Paramaribo te komen toen ik bij Tromoto was geweest voor de Wc (wel weer een fijn bezoek) maar zoals ik zei… vandaag was een “het zit niet mee dag”.. 

Vrijdag - of eigenlijk 'goede Vrijdag' - begonnen met een review die ik nog af moest maken en daarna de rook- en koolmonoxidemelders opgehangen. 

Op goede vrijdag is veel hier in Suriname dicht, in tegenstelling tot in Nederland, dus het bezoekje varrossiau dat ik gisteren miste door die ultralange (qua tijd/afsrand) file moet ik nog langer uitstellen.

Gelukkig was Choi’s wel open, want ik had wat specifieke dingen nodig zoals sour cream en bieslook (heet hier prei) đŸŒŋ voor een aardappelsalade morgen.

bloemetje gehaald, want vandaag is een beetje een feestje!

Dan steken we de BBQ 🍗 🍖 aan, dat zouden we vandaag doen, maar de SLM landt pas -met ruim 2,5 uur vertraging- om 19:45… 

Daarna weer aan de klus in de badkamer. Het ging nog steeds niet van een leien dakje en ik moet nog best wat doen, maar ben zo trots - x’cuse my language- als een aap met zeven lullen op het werk dat ik er nu op heb zitten. Kranen gemonteerd, wasbak gemonteerd, afvoer gemonteerd , douche gemonteerd…#BlijMee 🚰 đŸšŋ 

Dit is de bakamer 2 die af is - op en douchecabine na.

Vrijdag waren dus “de NoNa’s” weer compleet en gisteren niet veel (zeg maar niks) gedaan 😍❤️💕


Rare gewaarwording om het koud te hebben hier, want dat had ik het toen ik bij Zanderij buiten op Norbert stond te wachten đŸĨļ 

Wel hebben we een “paas”vuur đŸ”Ĩ gemaakt want ik had alle kartonnen verpakkingen bewaard van de afgelopen weken en de oude (dode) jasmijn kon dan ook gelijk mee. We hadden ook een prachtige zonsondergang 🌅 



Verder vond ik het een eer en supergaaf om bij Janemelien haar 10e verjaardag 🎂 🎁 te mogen zijn welke op Tweede Paasdag was (jaja, de tijd gaat snel!)



En over feestjes gesproken. Ook gisteren hadden we een noemenswaardig feest van Paatjes' opa die 93 werd! Volgens mij heb ik nog niet eerder zoveel feestjes bijgewoond in zo'n korte tijd!




Homemade MoksiAleysi met Bakeljauw en leversambel


Geen opmerkingen:

Een reactie posten