donderdag 21 maart 2024

Anansi, Gowtu en nog meer grun

Maandag begon met klein avontuur met een spin. Een grote spin. Die -om wat voor reden dan ook- het nodig vond om de slaapkamer in te rennen en vervolgens de klamboe in… dat werd me te gortig dus met een bezem 🧹 probeerde ik ‘m weg te krijgen en toen ging ie de kast onder… nahja… zolang die daar blijft zitten is het prima…

Na het gewone werk, ben ik aan de slag gegaan met de panelen in de gang. Die hoeven nu alleen nog een laag modpodge (zit in een doos die ik nog moet ophalen bij Surinam service line) en dan kunnen de vlinders 🦋 er op.

In de tussentijd werd ook de kast gebracht 🗄️ dus “kuyake” is nu af. 

Als laatste heb ik een kast en het oude bed verhuisd naar de container… maar dat was waarschijnlijk net te veel van het goede want nu barst ik van de hoofdpijn… ondanks de liters water die ik gedronken heb… 💦 

Dus maar een gewoon Hollands groente soepje (uit blik) en dan vroeg naar bed 🛌

Ik had niet zo'n goede nacht. Veel zweten, onrustig, hoofdpijn, racen... Gelukkig was de dinsdagochtend al weer beter maar lekker was het niet en ik was zo brak als ik weet niet hoe toen de wekker ging.⏰ 

Maar Goed, dagje gewerkt in de relatief koele luchtstroom van de ventilator en om 16:15 nl tijd de spulleboel afgesloten. 

Even boodschappen gedaan en bami gehaald bij Esmi in Lelydorp (Kofi djompo) … het Kleinste is nog Steeds voor mij genoeg voor twee maaltijden… hoe krijgen ze toch zo vee in zo’n klein bakje?!??

Daarna de klus om kast nummer twee naar de container te verhuizen aangevangen … leeg gemaakt … 3 kwartier liggen tukken in de hangmat-…kast verplaatst… kast weer ingeruimd… gestofzuigd 

Kamertje is nu klaar om verder te veranderen naar “Tigri” 🐆


En dat heb ik woensdag dus gedaan, maar het werd een latertje mét heéél moeie Voetjes. Dat kwam omdat ik alle muren van “Tigri” in ene keer moest afmaken; bij het openen van het blik bleek dat deze niet goed gesloten was na de controle na het mengen; er zat dus een dikke laag gestolde verf in het blik en de verf was een stuk moeilijker te verwerken. Stoppen tussendoor betekent verf-verlies en ik gokte dat Ik maar net aan genoeg zou hebben … dat was ook zo dus achteraf blij dat ik het afgemaakt heb

Dus voor donderdag maar wat later de wekker zetten…

Verder -voor Jan met de korte achternaam- naar Surinam Service Line geweest. De boot had volgens het schema op 15 maart in Paramaribo moeten zijn en zou ik dus deze week mijn verzending moeten kunnen ophalen… zegt die dame … maar die boot komt pas volgende week … ik laat haar het schema zien en vervolgens zegt ze dat ik volgende week maar terug moet komen… want dan is het pakje misschien op te halen…
Wat heb je dan aan een schema? Ik heb het speciaal voor een bepaalde sluitingsdatum in Amsterdam geleverd zodat het op tijd voor verbouwing in Paramaribo zou zijn… maar daar kun je dus niet van op aan

Vervolgens een lunch gehaald bij de KFC. Waar ik jaren de NASkip lekkerder vond, vond ik die vorige week tegenvallen en vandaag was de KFC toch echt wel lekkerder. 
Na de lunch nog wat werk gedaan en toen de papegaaien (raven) opgehangen in de huiskamer en daarna dus gestart met het verven van de “Tigri”.

oja; wel heel fijn... vandaag was er weer gewoon waterdruk op de leidingen vanaf SWM en zat de Durotank weer vol :-) 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten