vrijdag 26 april 2024

De laatste loodjes zijn het zwaarst...

Het is al weer een tijdje terug dat ik postte. Helaas nam - denk ik- een heel vervelend beestje mee uit Su. Ik vermoed vanuit besmet water. En normaliter zou ik daar waarschijnlijk prima tegen bestand zijn geweest, maar in combinatie met vermoeidheid en een griepje (óf al dit beestje)... nah... dit keer niet zo goed bestand dus... 

Ha fijn. Ik gaf een showtje weg in het vliegtuig terug. Weetje; die zakjes zijn écht groot én stevig genoeg... mocht je het je ooit afgevraagd hebben...later in deze post meer...

Sindsdien had ik een extreem drukke week, dus lekker alles genegeerd... dat kreeg ik maandagochtend een weekje later op werk op een zilveren blaadje gepresenteerd. Ik was nog nét op tijd in het toilet... en sindsdien wilde het maar niet beteren tot vandaag éindelijk mijn lijf niet meer de twilight zone lijkt te willen zijn.

Moraal van dit verhaal: drink altijd uit flessen of kook je water eerst (inkoppertje), vergeet niet dat je ook je tanden poetst met flessenwater (daar ging ik waarschijnlijk de mist in), was sla en fruit ook met flessenwater of gekoeld gekookt water (daar ging iemand die voor mij een salade maakte waarschijnlijk de mist in...)...

Maar goed. De laatste loodjes dus in Su.

Het was 'ineens' sneller zaterdagavond dan verwacht. Als je aankomt lijkt het vertrek nog zo ver weg en nu had ik nog zo veel te doen en was er geen tijd meer voor. Die lampjes nog en toch vergeten een brandblussertje te halen en toch niet aan die kast/ planken toe gekomen...

Nee, ineens zit ik dan op mijn laatste avond in Su op de veranda in de schommelstoel met mijn 'rummetje cola'...

IN de ochtend heb ik de huurauto naar de car wash gebracht, getankt en toen naar het verhuur bedrijf. Hoewel het wat -voor mij- uit de richting is, is de service keurig. Ik werd door de heer netjes nog bij de bushalte gebracht. Mocht je een voordelige verhuur zoeken: Sweet Su Car rental kan ik zeker aanraden. Omgeving Vierde Rijweg, Kwatta



Rondje “foto” gedaan (ja je weet het wel: foto staat voor stad, en dat heet zo omdat fort Zeeland daar staat en foto is de vertaling voor 'fort')..., helaas gaat veel al op zaterdag vroeg dicht. Mooi houtsnijwerk (tembe) bij ReadyTex gezien voor de Tigri, maar wat aan de maat en zeker als ik die met de bus mee moet nemen. Daarvan ga ik vragen of ze een maatje kleiner kunnen maken. Ik zag mijn klok daar ook voor 25% meer van de prijs die ik had betaald…Hoe bedoel je: toeristen uitknijpen….

Deurmat voor de achterdeur gekocht en wat Shirts voor Norbert gekocht bij de 'tex'... 👕


Toen wilde nog een fijne cocktail doen bij t Vat of diens buur, maar bleef uiteindelijk hangen bij River Side. Gewoon flesje Borgoe, flesje cola en een cup ijs. Fijn terras. Prima Paramaribo uit te zwaaien. Aanradertje als je als toerist wat minder 'Torarica bakra' en wat meer 'Su Vibes' wil ervaren.


Daarna de bus naar Houttuin die gelukkig al snel vertrok en ook snel bij huis was. Wil je weten wanneer die vertrekt? tja... wanneer die vertrekt. en dat is - meestal- als ie vol is.
Stukje in huis nog geruimd, Stukje geschilderd,

Nog wat stoelen gerepareerd,
En een filmpje gemaakt

En toen dus nog genoten van de Surinaamse avond geluiden… kikkertjes, vogeltjes…

Zondag is het dan tijd voor de grote schoonmaak en alles klaar maken voor een eventuele huurder of huurdster. Een laatste ronde... even douchen, nog een drankje... nog éven in die hangmat...









En dan is daar Graciel die me - met Shaniqua en Shuquel - naar Zanderij gaat brengen…

Het regent onderweg… 🌧️ 🍺





De vlucht ✈️ is weer een belevenis op zich. Ik kan je vertellen dat mensen je aankijken als een kameel 🐪 🐫 als je kokhalzend in de een galley aangeeft écht naar de wc te moeten. Zoals eerder geschreven... weet ik dat ook oude zakjes op een of andere manier dichtgeplakt zitten en dat ze wél groot genoeg zij en stevig genoeg 🤮🤢
Naderhand schaamt men zich dat men mij niet voor heeft laten gaan naar de toilet, maar de stewardess zorgt voor wat voorrang zodat ik iig iets kan weggooien en opfrissen en ik krijg een extra flesje water… ook zijn ze ineens wél zorgzaam en vragen mensen of ik “okay ben “ … nee .. natuurlijk niet.. hoe zou jij je voelen als niemand je aanhoort en je vervolgen midden in een groep in een zakje staat te kotsen… 🤮 maar goed … ik slaap wel ruim 5 uur ..dus ik knap wel weer wat op
Polderbaan
Trein naar Alkmaar 🚃
Regen 🌧️




En nog meer regen ☔️
Koud! 🥶
Dan met avondeten nog even een lekker pittige 🌶️ “fried rice” 🌾 🍚 naar recept van Swiet Tesie...




Het was me écht weer een Avontuur van FunTESTic in Suriname...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten