zondag 24 september 2023

Als Lau het niet heeft

Kerstvakantie 2021-2022... Manlief en ik hebben er een hele tijd naar uit gekeken om weer in Su te zijn. Ik had de 'mazzel' om in oktober er te zijn, maar werken in Su is toch wat anders dan 'verlof in Su'...

En laat deze vakantie onze warmwater boiler e i n d e l i j k te zijn aangelegd.. en dat betekent ook een nieuwe kraan en dat valt nog niet mee. Want oomlief heeft twee verschillende maten aangelegd (12 en 15 cm hartafstand) en de standaard is nu 15 en de kraan dit ik nu nodig heb is 12... en dat blijkt een 'oude maat'... lees: ONMOGELIJK verkrijgbaar in Su.

We tuigen eerst naar de Plieger en worden dan naar 'Lau's' verwezen... als Lau het niet heeft... vergeet het dan maar....

Helaas heeft Lau het niet...en - volgens elke Surinamer die we spreken: als Lau het niet heeft... dan is het in Su niet verkrijgbaar...

En daar zitten we dan...

Geen kraan die past op onze aansluitingen....

Maar we geven niet zomaar op en reizen af naar 'Plieger Paramaribo'... daar... een geluk bij een ongeluk.. blijkt een verkeerde kraan te zijn geleverd en na (bijna een uur!) krijgen we ene verkeerd uitgeleverde kraan..

Daarna deinstalleer ik alles thuis en - fingers crossed- sluit ik alles weer aan, waarna alles weer lekker doorsnort...












Geen opmerkingen:

Een reactie posten