woensdag 6 maart 2024

Onrustig en... Bromki it is!

Vannacht kon ik de slaap niet vatten... warm en ontzettend onrustig buiten. Huilende en blaffende honden... veel straatruis... en hoorde ik nou wat om het huis sluipen? Hè ging mijn mobiel nou? En welke haan begint nu al om half twee met kraaien? verdorie ... wat een luidruchtige cyclade/ krekel...

Uiteindelijk er om 02:30 Sranan tijd maar uitgegaan. Gedouched, koffie gezet en langzaamaan de laptop opgestart. Waarom heb ik in godesnaam meer dan 50 mails van anderhalve dag?? 

Nou ja... gewoon maar beginnen met lezen en afhandelen.

De lunchpauze gebruik ik om de 'gouden muur' nog een keer van een laagje verf te voorzien. 

Dat ziet er nu best gelikt uit! Nu nog de panelen er op, maar hout en lijm moet ik nog halen en de modpodge (om het te sealen) zit in de 'nakomertjes' doos die pas volgende week binnen komt. Ik had het dus eigenlijk helemaal af willen maken, maar hier moet ik nog even geduld hebben... 


In een tweede pauze maak ik de keuze om met 'Bromki' ("Bloem(en)") te beginnen... al heb ik erg zitten twijfelen om met 'Kuyake te starten'... ik besluit echter hier mee te beginnen omdat ik dan wat vroege succesjes heb en die motivatie kan ik wel gebruiken.

Zoals beloofd maak ik de 'voor'-foto's:

Het originele plaatje vanuit de ene hoek

Het originele plaatje vanuit de deur gezien

De gordijnen en klamboe zijn verwijderd

En dan is er in de tussentijd weer van alles wat er gebeurd... Gisteren had ik ineens bezoek van de Jehova's getuigen... tja dat is niet helemaal mijn ding, maar ben beleefd gebleven en heb het verhaal van Lazarus aangehoord en toen gingen ze weer met een pamflet achterlatend en de uitnodiging om de zaal te bezoeken op de Latourweg...

Vandaag kwam de regen met bakken uit de hemel en het wilde ook niet meer stoppen. Eerst wenste ik dat er regen zou vallen en na ongeveer een 15 minuten hoopt ik vurig dat het zou stoppen want het water kwam in drie kamers door het plafond heen en op een gegeven moment ook in het kleine keukentje... en nu staan er dus overal emmers en ben ik op een gegeven moment zelfs pannen gaan neerzetten... wat een ellende... en dan denk je dat je dak gemaakt is en netjes geschilderd... Dat is dus een flinke tegenvaller.... zoiets als 'het goede nieuws is dat de lekkage die u in de badkamer had is opgelost...' ... 'het slechte nieuws is dat u nu niet meer in één maar in vier ruimten een lekkage heeft'....



Maar de 'Bromki' is dus zo goed als af. De bedloper in de kleur van de muur komt nog binnen (volgende week is de 'bezending') en ik moet nog de tape van de muren afhalen aan één kant (want die heb ik vandaag pas geschilderd)... en eigenlijk wil ik ook een nieuwe plafoniere ophangen... maar met al dat water 'boven de schroten' durf ik dat nog niet aan... en er moet nog een plaat op het "raam' (het zijn glazen blokken)... en natuurlijk moet de klamboe nog opgehangen (want vannacht zonder geslapen en ik zit helemaal onder de bultjes....)

Morgen ga ik maar eens aan de slag met het douchescherm en ga ik 'Galibi's zeeschildpad' (thema van de master- badkamer) beginnen...

Voor nu... even genieten van het resultaat tot dusverre..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten